Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/208423

Determinants of acquisition completion: a relational perspective
Aguilera, Ruth V.; Dencker, John C.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
The strategic literature on relatedness in the context of mergers and acquisitions (M&As) is extensive, yet we know little about whether or how relatedness has an influence on the announcement to completion stage of the M&A process. Drawing on research on intra-industry competition and relational capabilities, we seek to shed light on the relatedness debate by examining the strategic forces that affect the completion of an announced related M&A, accounting for financial and organizational factors. We also explore additional strategic forces that might amplify or attenuate the negative effect of relatedness on deal completion. We test and find support for our hypotheses using longitudinal data from a sample of the largest M&A announcements in the world from 1991 to 2001.
07-2012
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses
Consolidació d'empreses
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
50 p.
Documento de trabajo
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa);11/6
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
DT11_6.pdf 256.8 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem