La legislación como condicionante en la creatividad : perspectiva de género y estereotipos
Chalá Mejía, Priscila
Lázaro Pernias, Patrícia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2011
Descripció: 125 p.
Resum: Entre los varios tópicos que rodean al ámbito publicitario, aquellos relacionados con el tratamiento de género, específicamente al femenino, a través de las representaciones de roles y estereotipos en las que, además, el cuerpo tiene especial relevancia, han determinado que la publicidad sea considerada como uno de los factores que refuerzan y fomentan la discriminación hacia las mujeres. Dentro de los límites que el marco regulador establece para la libertad de expresión y por iniciativas propias del sistema publicitario a través del autocontrol, en las estrategias creativas y en quienes las producen, se han iniciado procesos, llamados a repensar las identidades femeninas y masculinas, pese a ello, existen efluvios que demuestran que el sexismo continua presente en las sociedades en las que la publicidad se desenvuelve, por tanto le dan cabida a ésta y otras formas de comunicación y de procesos y comportamientos sociales.
Resum: Entre els diversos tòpics que envolten l'àmbit publicitari, aquells relacionats amb el tractament de gènere, específicament al femení, a través de les representacions de rols i estereotips en les que, a més, el cos té especial rellevància, han determinat que la publicitat sigui considerada com un dels factors que reforcen i fomenten la discriminació cap a les dones. Dins dels límits que el marc regulador estableix per a la llibertat d'expressió i per iniciatives pròpies del sistema publicitari a través de l'autocontrol, en les estratègies creatives i qui les produeix, s'han iniciat processos, portats a repensar les identitats femenines i masculines, tot i això, existeixen evidències que demostren que el sexisme continua present en les societats en les que s'usa publicitat, per tant donen cabuda a aquesta i altres formes de comunicació de processos i comportaments socials.
Resum: Among the various issues surrounding the advertising field, some of them are related to the gender treatment, specifically women. Along with the representations of roles and stereotypes in which, in addition, the body has special relevance, have determined that the advertising is considered one of the factors that reinforce and encourage the discrimination against women. Within the limits that the regulatory framework sets up for freedom of expression and due to the private initiatives of the advertising system, they have started the processes in the creative strategies so-called presentation of identities of feminine and masculine. Despite that, the emanation remains to show that sexism still present in the societies in which the advertising unwraps, therefore it will make room for this and other forms of communication.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques [4314947]
Col·lecció: Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de màster i postgrau. Màster en Publicitat i Relacions Públiques
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Paper segons el sexe en la publicitat ; Dones en la publicitat ; Legislació



24 p, 897.9 KB

52 p, 989.0 KB

38 p, 841.6 KB

11 p, 565.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques (GRP)
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2013-01-28, darrera modificació el 2022-08-26



   Favorit i Compartir