Título:
|
La participació ciutadana: dimensió clau de l'educació per a la ciutadania
|
Autor/a:
|
Cabrera, Flor; Donoso Vázquez, Trinidad; Folgueiras Bertomeu, Pilar; Luna González, Esther
|
Otros autores:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
Aquest article té l'objectiu d'exposar les bases pedagògiques que fonamenten l'educació per a la ciutadania. Es parteix d'un model ampli de ciutadania proposat des del Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI) que inclou el sentiment de pertinença a una comunitat, les competències ciutadanes i la participació activa. Partint d'aquests elements es plantegen propostes educatives (programes d'activitats i l'estratègia pedagògica d'aprenentatge-servei). L'article acaba amb una reflexió entorn de la formació per a una ciutadania paritària a les escoles, el nucli central formatiu de la qual al·ludeix a l'element de la participació de les dones en igualtat de condicions. |
Fecha de creación:
|
28-09-2012 |
Materia(s):
|
-Educació cívica -Participació ciutadana -Dones -Igualtat d'oportunitats educatives -Citizen participation -Civics education -Women -Educational equalization |
Derechos:
|
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2011
|
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Compartir:
|
|