dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes Arquitectònics |
dc.contributor |
Serrat Guillen, Sergi |
dc.contributor.author |
Gràcia Simon, Borja |
dc.coverage.spatial |
east=2.174595594406128; north=41.3690633409317; name=Moll Ponent, 08039 Barcelona, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2012-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/15962 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Arquitectura::Tipologies d'edificis |
dc.subject |
Park-and-ride |
dc.subject |
Estacions intermodals |
dc.title |
Estació intermodal al Port de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El creixement de la ciutat de Barcelona junt amb l'aparició de nous avenços tecnològics en l'àmbit del transport marítim, fan que, amb el temps, moltes de les infraestructures industrials vagin quedant obsoletes. En el cas de la gestió portuària, les instal•lacions mancades de vida funcional es converteixen en espais residuals inutilitzats. Si es traça un pla amb els anys de vida de cada una de les edificacions, veiem que a mesura que minven aquests anys, va apareixent una xarxa de grans àrees aprofitables amb un gran potencial per a futurs creixements de la ciutat. Recentment s'han fet projectes per a la millora de la connexió i el funcionament de la ciutat, com ara el corredor de la Sagrera i l'ampliació del metro. Arran d'això es proposa allargar l'actuació del corredor de la Sagrera fins que abraci la muntanya de Montjuïc i connecti amb el barri de la Marina. L'estratègia per aconseguir això passa pel reaprofitament de les zones i edificacions residuals del port, connectades a un recorregut públic continuació del projecte del corredor de la Sagrera. L'arribada dels creuers al moll adosat necessita també d'un sistema per poder transportar els passatgers fins la ciutat, l'encarregat de fer això es el bus blau. Actualment, aquest autobús té diverses parades que dificulten i perjudiquen les circulacions per la zona. Es proposa la supressió d'aquestes parades essent les naus el punt d'intercanvi dels passatgers cap a la ciutat. Les noves infraestructures, amb la incorporació del tram, marquen la distinció entre transport públic i privat. Les vies del tram, són també vies reservades per als autobusos i taxis, essent les altres vies les utilitzades per la mobilitat privada. |