Título:
|
Inclusió i segregació a l'escola: pràctiques inclusives i excloents amb l'alumnat vulnerable
|
Autor/a:
|
Puigdellívol, Ignasi; Kastrina, Liga
|
Otros autores:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
El present article aborda l'anàlisi dels components inclusius dels centres educatius que es plantegen una educació de qualitat per a tot l'alumnat, posant especial atenció en l'alumnat de grups socialment vulnerables. Es basa en les dades qualitatives d¿una part del projecte integrat INCLUD-ED, que estudià 20 casos de centres educatius d'èxit en diferents països de la Unió Europea. Tots els centres atenien alumnat de baix nivell socioeconòmic i havien demostrat tenir més èxit escolar que el conjunt de centres situats en contextos similars. L'article revisa altres investigacions afins i exposa els resultats agrupats en quatre tòpics: l'agrupament de l'alumnat; les expectatives; el suport; i la participació de les famílies i la comunitat. Les conclusions se sotmeten a discussió. |
Fecha de creación:
|
13-07-2012 |
Materia(s):
|
-Educació inclusiva -Minories -Integració escolar -Educació especial -Rendiment acadèmic -Inclusive education -Minorities -School integration -Special education -Academic achievement |
Derechos:
|
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2010
|
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Compartir:
|
|