Abstract:
|
El següent projecte titulat ''El Procés d'Internacionalització de la Nova Empresa de Base
Tecnològica (NTBF)'' és un treball estratègic que persegueix l'objectiu de desenvolupar un
pla estratègic d'inici d'internacionalització per una empresa catalana, identificada com a
NTBF. Analitza la seva possibilitat de créixer internacionalment, marcant objectius segons el
mercat i el mode d'entrada. Com a aportació personal, s'elabora una proposta estratègica
anomenada matriu d'excel·lència que realitza una avaluació actual, un seguiment i una
futura evolució del negoci internacional.
El primer capítol tracta sobre el concepte de la NTBF - New Tecnology Based Firm (Nova
Empresa de Base Tecnològica) - un fenòmen molt recent però altament important en el món
actual degut a les seves aportacions econòmiques, socials i d'avenç tecnològic. S'analitzen
les definicions, es defineixen les característiques principals i els tipus de les empreses
tecnològiques i s'exposen les raons per les quals és important estudiar les NTBFs.
El segon capítol desenvolupa el tema d'internacionalització. Es posa de manifest la
importància del Comerç Internacional, s'estudien les forces de conducció i de frenada de la
Globalització Empresarial entre altres conceptes. Es fa una anàlisis detallada de les
estrategies d'internacionalització, la importància del know-how i de la tecnologia.
El tercer capítol és una fusió analítica d'aportació personal que detecta el problema de la
manca d'internacionalització d'una NTBF - un tema molt poc o gairebé gens estudiat fins ara.
Per comparar els resultats, es consulten treballs sobre el tema escrits i citats mundialment i
es treuen conclusions que podrien ajudar a l'elaboració de la proposta pel cas real. Es
realitza una proposta concreta de solució amb resultats experimentals per una empresa
tecnològica T.M.Comas, S.L. situada a Blanes que opera amb tecnologies de plasma i làser i
experimenta la necessitat d'internacionalitzar-se. El pla estratègic en forma de la matriu
d'excel·lència es presenta a la gerència de l'empresa per la seva futura posada en marxa
mitjançant les vies d'actuació identificades en el projecte.
Finalment, s'elabora el pressupost, s'analitza l'impacte sobre el medi ambient, es discuteixen
els resultats obtinguts del cas pràctic i s'elaboren les conclusions deixant el tema obert per
l'estudi de les futures generacions. |