Abstract:
|
L’objectiu de l’estudi que es presenta en aquest document és doble ja que per una banda vol ser una eina descriptiva de les tipologies d’indisciplina d’estacionament existents fora plaça – aquelles que es cometen quan s’aparca fora de la plaça d’aparcament que pertoca – en l’àmbit urbà més comuns i, per l’altra banda,es vol donar a conèixer els costos associats que per a la població se’n deriven d’aquestes pràctiques.
Per assolir el primer punt plantejat – descripció de les indisciplines d’estacionament que s’incorren de manera més comuna – es realitza una aproximació teòrica de l’escenari actual.
En canvi, el segon punt plantejat – associat als costos associats – es planteja des d’una vessant tant teòrica com pràctica ja que es duu a terme una descripció exhaustiva de les tipologies de costos associades a la indisciplina i la metodologia necessària per a poder quantificar cadascuna i, addicionalment, es realitzen dos casos pràctics d’estudi:
1) Barcelona: es planteja l’estudi de la indisciplina en el global de la ciutat de Barcelona amb una representativitat dels valors, a nivell global, bastant significativa
2) Manhattan: a mode de complementar els resultats obtinguts per a la ciutat de Barcelona, s’ha dut a terme l’estudi de la indisciplina d’una zona específica del districte de Manhattan, a la ciutat de New York, als Estats Units
Els resultats obtinguts a partir dels casos d’estudi donen a entendre que els costos associats a la indisciplina en entorns urbans són significativament elevats i, per tant, la reducció dels nivells d’il·legalitat en l’estacionament en calçada ha de ser un dels pilars bàsics en el qual es recolzin les polítiques de mobilitat de les administracions locals. |