dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Rúa Costa, Carlos |
dc.contributor.author |
Padilla Garcia, Guillermo |
dc.coverage.spatial |
east=2.1821009999999887; north=41.371158; name=Moll de Barcelona, 1, 08039 Barcelona, Espanya |
dc.date |
2011-10 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14863 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d'operacions::Anàlisi de processos de negoci i de fabricació |
dc.subject |
Autoritat Portuària de Barcelona -- Management |
dc.subject |
Process control |
dc.subject |
Organizational effectiveness |
dc.subject |
Industrial efficiency |
dc.subject |
Autoritat Portuària de Barcelona -- Direcció i administració |
dc.subject |
Control de processos |
dc.subject |
Eficàcia organitzativa |
dc.subject |
Eficiència industrial |
dc.title |
Millora de processos a l’Autoritat Portuària de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El projecte “Millora de processos a l’Autoritat Portuària”, desenvolupat entre abril de 2009 i
juliol de 2011, té l’objectiu de contribuir a implantar una gestió per processos a la
organització per mitjà de la millora de l’eficàcia i l’eficiència d’un conjunt de processos,
prèviament identificats.
Una part de l’anàlisi realitzat es centra sobre el processos de negoci de l’Autoritat Portuària
de Barcelona. S’inicia amb una descripció dels processos que es detalla fins arribar a la fase
d’anàlisi. Del total de processos analitzats, aquest document mostra 2 a tall d’exemple: el
procés de declaració d’entrada de la mercaderia i el procés de gestió d’escales i atracades.
Per l’altre conjunt de processoson s’ha abordat l’anàlisi, els processos interns comuns, s’ha
procedit de forma gairebé anàloga.
Aquest document inclou també un apartat dedicat a la selecció d’una plataforma electrònica
anomenada Suite BPM, destinada a ser el medi que contingui i gestioni els processos de
l’empresa en un futur.
El projecte dóna com a resultat una descripció molt detallada dels processos clau de la
organització, L’anàlisi de les millores realitzat demostra, a més, l’elevat recorregut de la
millora en molts casos i, per tant, la conveniència d’extrapolar el projecte a altres processos
de la organització, per una banda i, per l’altre, d’extendre aquest projecte amb la implantació
d’un sistema de mesura amb indicadors d’activitat, tals que permetin iniciar un procés de
millora contínua i possibiliti la progressiva adopció d’una filosofia de gestió per processos. |