Abstract:
|
L’aprovació de la LOGSE l’any 1990 va significar la incorporació de l’assignatura de
tecnologia a l’educació secundària obligatòria. Al llarg de tots aquests anys s’han anat
consolidant els continguts curriculars, s’han desenvolupat gran quantitat de recursos, i
s’han organitzat moltes activitats de participació entre diferents centres, etc. També
respecte a l’aula taller s’han estandarditzat les dotacions de material, s’han creat espais de
creació i intercanvi de recursos didàctics i s’han dissenyat moltes propostes de projectes
tecnològics per desenvolupar a l’aula taller. Per altra banda, durant tot aquest temps s’han desenvolupat escassos recursos i eines
que facilitin al docent la tasca avaluadora quan es realitzen els projectes tecnològics a
l’aula taller. També, la singularitat de les activitats, i més concretament dels projectes que
es poden desenvolupar a l’aula taller, fa que el seguiment i l’avaluació de l’alumnat per
part del professorat tingui unes connotacions especials.
Aquest Projecte Final de Màster té la intenció de ser una eina d’ajut per al docent en el
procés d’avaluació de l’alumnat en la realització de projectes tecnològics a l’aula taller.
Amb aquesta intenció es proposa una metodologia de seguiment continu i avaluació
utilitzant com a eina vertebral i integradora de tot aquest procés una aplicació informàtica
dissenyada en Visual Basic 2008.
Durant el procés de disseny d’aquesta metodologia sempre ha estat present la intenció de,
per una banda, poder dissenyar una eina genèrica que pogués avaluar qualsevol tipus de
projecte de tecnologia realitzat a l’aula taller de tecnologia, i a qualsevol curs de la ESO.
Per altra banda, també que aquesta eina tingués en compte les singularitats de cada tipus
de projecte per tal de poder-les avaluar.
La metodologia i eina informàtica que es proposa té quatre parts que es poden resumir de
la següent manera. Una primera part on es realitza el disseny de la rúbrica mitjançant la
selecció d’uns criteris d’avaluació. Una segona part basada en el seguiment de l'alumnat a
l'aula taller durant la realització del projecte tecnològic. La tercera part tracta de la
recopilació d’aquestes dades i l’obtenció de una nota final individual. Per últim, el docent
pot consultar les dades desades dels projectes tecnològics realitzats a l’aula taller. |