Abstract:
|
Degut al canvi de normativa, de LOGSE a LOE en el Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’instal·lacions de producció de calor, el departament de formació professional de l’institut on he realitzat el pràcticum ha de refer totes les programacions dels mòduls professionals.
Aquest treball aporta un nou model de programació, avaluació i pràctiques tècniques d’un mòdul concret (Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques) del cicle formatiu, aquests nous models s’han realitzat pensant en tot moment en unes estratègies metodològiques per aconseguir que l’alumne s’impliqui més en les activitats proposades fent que l’alumne sigui responsable del seu aprenentatge i en conseqüència fer que augmenti la seva motivació, participació, esforç i disminueixi l’absentisme.
Les pràctiques tècniques proposades estan pensades perquè l’alumne faci servir la seva creativitat i capacitat per resoldre problemes en situacions que es poden trobar al món laboral. Per això s’ha tingut molt en compte la reglamentació aplicable en les instal·lacions que fa referència el mòdul professional, fent que en la realització d’aquestes, sigui indispensable la consulta i interpretació de la reglamentació amb l’objectiu que els alumnes adquireixin un hàbit de treball seguint uns procediments de seguretat i de qualitat. Per aconseguir aquest objectiu s’ha introduït una tasca (fitxa descriptiva) que consisteix en recollir la informació i procediment d’actuació necessaris per realitzar l’activitat proposada on l’alumne l’ha de realitzar abans d’entrar al taller.
Totes les activitats realitzades s’avaluaran per mitjà d’una graella d’avaluació que recull les competències clau que s’han d’adquirir i es valoren molt positivament a l'hora d’entrar al món laboral i que mostren el perfil de treballador que pot ser. Aquestes competències recullen les capacitats tècniques, d’habilitat, actitudinals i de qualitat.
Amb tot el que s'ha exposat anteriorment, no només s’aconsegueix realitzar un canvi de normativa curricular de LOGSE a LOE sinó que també s’aconsegueix que l’aprenentatge de l’alumne estigui més actualitzat als temps que vivim, on la capacitat d’adaptació i creativitat juguen un paper fonamental en la nostra societat. |