Título:
|
Video as a new teaching tool to increase student motivation
|
Autor/a:
|
Bravo Ibarra, Edna Rocío; Amante García, Beatriz; Simó Guzmán, Pep; Enache, Cristina Mihaela; Fernández Alarcón, Vicenç
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. GIOPACT - Grup de Recerca d'Igualtat d'Oportunitats per a l'Arquitectura, la Ciència i la Tecnologia; Universitat Politècnica de Catalunya. MTA - Modelització i Tecnologia Ambiental |
Abstract:
|
The main objective of this research is to explore the results of the use of videos as an educational tool which helps increasing students’ motivation in any discipline. The study is based on several streaming videos created as a support material for learning and used by 12 lecturers with 487 students in three different degrees of engineering (Mechanical, Industrial and Management, and Aeronautical) at the School of Industrial and
Aeronautical Engineering of Terrassa (ETSEIAT). The paper describes the different areas and ways in which this innovative
learning tool has been used and emphasizes the skills developed in each application. Finally, it presents the results of the impact of the use of videos upon students’ motivation. |
Abstract:
|
Peer Reviewed |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic -Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Innovació i Investigació educativa -Teaching - Aids and devices -Education, Higher -Material didàctic -- Ensenyament universitari -Vídeo en l'ensenyament |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Artículo - Versión presentada Objeto de conferencia |
Compartir:
|
|