Abstract:
|
A l’assignatura de Sistemes Electrònics de segon curs de la titulació d’Enginyeria Tècnica de
Telecomunicació a l’EPSC, corresponent al pla d’estudis 2000 hem intentat objectivar
l’avaluació individual de les pràctiques, realitzant dos exàmens pràctics: un a mig quadrimestre i
un altre a final de curs, juntament amb l’aplicació de diversos recursos docents.
L’estudi que presentem correspon al quadrimestre de tardor de 2009 en el que s’han matriculat
inicialment uns 38 estudiants, repartits en tres grups classe, els quals han tingut el mateix
professor de pràctiques. La metodologia docent que hem aplicat s’ha basat en l’aprenentatge
cooperatiu, l’avaluació contínua i la realització d’una carpeta de laboratori.Els resultats obtinguts en els exàmens de laboratori han estat força satisfactoris i en aquest treball
mostrem com les qüestions individuals proposades al final de cada classe influeixen considerablement en aquests bons resultats, juntament amb l’elaboració de la carpeta que ajuda a
organitzar el material de l’assignatura.
En dos dels tres grups classe analitzats, la majoria de grups han treballat de forma estable al llarg
el curs i en aquest treball es mostra que el rendiment individual assolit per cada estudiant/a en les
classes de laboratori és similar al rendiment de cada grup cooperatiu.
L’opinió dels estudiants sobre la metodología emprada ha estat recollida per mitjà de l’anàlisi de
dues enquestes. |