Title:
|
The Use of Role Playing in Engineering Curricula: a Case Study in Human-Automation Systems
|
Author:
|
Ponsa Asensio, Pere; Vilanova, Ramón; Amante García, Beatriz
|
Other authors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial; Universitat Politècnica de Catalunya. GREC - Grup de Recerca en Enginyeria del Coneixement; Universitat Politècnica de Catalunya. MTA - Modelització i Tecnologia Ambiental |
Abstract:
|
This communication presents a collaborative
experience between four Spanish centers: the School of
Engineering (ETSE) and the Sports Services Area (SAF) both
from the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) jointly with
two centers of the Technical University of Catalonia, the high
school from Vilanova i la Geltru (EPSEVG) and the high school
in Terrassa (ETSEIAT). The idea behind this collaboration is to
explore the possibility of role engineering education and project
development for engineering students. The basic principle of such
projects is the identification of the corresponding roles associated
with the different parts that can be found on current
social/industrial activity. |
Abstract:
|
Peer Reviewed |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Sistemes d'informació::Interacció home-màquina -Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes -Human-computer interaction -Role playing -Project method in teaching -Interacció persona-ordinador -Autoaprenentatge |
Rights:
|
|
Document type:
|
Article - Published version Conference Object |
Share:
|
|