Abstract:
|
Català: En el context escolar es produeixen interaccions entre els alumnes, i entre aquests i els professors. Aquestes interaccions comporten la necessitat d’establir una convivència saludable i eficaç, per poder aprendre en un clima positiu i afavoridor de bones conductes. A l’assoliment d’aquesta millora de la convivència en els centres, contribueix de forma directa la competència interpersonal que tinguin els integrants de la comunitat educativa, i més concretament, els estudiants.
Es per aquest motiu que en aquest treball de fi de màster s’ha desenvolupat una sèrie de material per al treball de les habilitats socials dels alumnes, a través del qual es pretén millorar la competència interpersonal dels mateixos.
El treball està compost d’una memòria i d’uns annexos. A la memòria es fa un repàs de com s’han treballat les habilitats socials als centres educatius al llarg dels últims anys, s’estudien els conceptes teòrics sobre aquestes habilitats, i s’emmarquen la problemàtica observada, els objectius del present treball, la proposta de solució i, finalment, el material elaborat. Als annexos, s’inclou un qüestionari d’avaluació de l’assertivitat dels alumnes.
El marc d’aplicació d’aquest material és, en un principi, el crèdit d’habilitats socials que es fa a 1er i a 3er d’ESO a l’institut on he realitzat el pràcticum. No obstant aquest fet, a la pràctica es podria aplicar per exemple a l’assignatura de tutoria durant un trimestre, per tal de treballar la competència interpersonal dels alumnes en aquells centres en els quals no estigui present en el currículum un crèdit com l’esmentat. |