dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Miralles Esteban, Núria |
dc.contributor.author |
Moya Gutiérrez, Daniel |
dc.date |
2011-07-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14992 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::Batxillerat |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Energies::Recursos energètics renovables |
dc.subject |
Renewable energy sources -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
pràctiques |
dc.subject |
energies |
dc.subject |
solar |
dc.subject |
eòlica |
dc.subject |
renovables |
dc.subject |
dossier |
dc.subject |
fotovoltaica |
dc.subject |
automatismes |
dc.subject |
tecnologia |
dc.subject |
batxillerat |
dc.subject |
rendiment |
dc.subject |
metodologia |
dc.subject |
Energies renovables -- Educació secundària |
dc.title |
Inclusió curricular pràctica de les energies renovables al batxillerat |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Les energies renovables, són i seran claus pel desenvolupament energètic de generacions
futures i l’únic camí compatible amb el concepte de sostenibilitat. El fet de portar aquest
tipus d’energies cap a les aules de batxillerat, on els alumnes ja són prou madurs per
entendre l’importància d’aquestes es fa cada vegada més interessant. És aquesta la
motivació principi a l’hora de redactar aquest TFM: l’ inclusió curricular en el currículum de
batxillerat de les energies renovables, des de la seva vessant més pràctica.
Aquí és on radica la principal dificultat a l’hora de trobar materials didàctics per a elaborar
pràctiques fàcils d’executar a les aules i la falta de referències en materials i equips.
Aquest TFM pretén però ser una referència per a aquells docents que vulguin engrescar-se
a l’hora de fer pràctiques d’energies renovables al batxillerat, en elles trobarà tot allò
que manca en l’actualitat els llibres de text i una metodologia didàctica per a portar-les a
bon terme.
La redacció del guió de pràctiques es fonamenta en 4 propostes independents: energia
solar tèrmica, eficiència energètica, energia solar fotovoltaica i energia eòlica. L’estructura
que té aquest dossier d’experiències, fa força referència al moment, extensió i forma
d’explicar el conceptes fonamentals per a portar-les a terme, i també de com una vegada
els alumnes reben el material enllestir-les amb un resultat favorable.
Es coordinen d’aquesta manera les principals competències al batxillerat: iniciativa
personal, matemàtica, conviure i habitar el món, digital i TIC. |