Abstract:
|
Català: El professor especialitzat en l’assignatura de tecnologia ha de ser el màxim coneixedor de
tots els aspectes vinculats a la seva àrea d’estudi i, especialment, del funcionament i
organització de l’aula de treball. Aquest projecte pretén ser una guia dirigida al docent amb
poca experiència en l’àmbit de tecnologia, especialment en l’etapa de l’ESO, amb la
voluntat de millorar les condicions de treball a l’aula
El treball consta de tres seccions diferents. La primera secció tracta sobre els aspectes
d’organització de l’aula que s’han de conèixer per tal de treure el màxim profit del taller,
tals com les seves característiques, l’emmagatzematge d’eines i aparells i el control del
material existent, entre d’altres.
La segona secció tracta sobre la prevenció de riscos per tal d’evitar les situacions de perill
que poden aparèixer dins de l’aula de tecnologia. En aquesta secció s’especifica: les
normes de comportament a l’aula, l’ordre i la neteja com a components essencials per
prevenir accidents i fomentar una millor convivència. Així mateix, es fa una descripció de
les eines per no fer-ne un mal ús i es descriuen activitats d’aprenentatge sobre tècniques
segures per la utilització de les eines i màquines.
La tercera secció tracta d’altres aspectes interessants pels docents de tecnologia, com per
exemple fomentar el reciclatge a l’aula, etiquetar les eines dels panells en anglès per
integrar les llengües estrangeres dins de l’assignatura de tecnologia. També apareix un
llistat de projectes per realitzar al taller, pàgines webs amb activitats per a classe, visites
virtuals i consells sobre com atendre la diversitat a l’aula. |