dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Jorge Sánchez, Juan |
dc.contributor.author |
Rodríguez Casado, Noemi |
dc.date |
2011-06-30 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14327 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Technology--Study and teaching |
dc.subject |
TEC: tecnologia |
dc.subject |
ABP: Aprenentatge Basat en en projectes |
dc.subject |
TIC: Tecnologies de la Informació i la comunicació |
dc.subject |
ESO: Educació Secundària Obligatòria |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària |
dc.title |
Organització del taller de tecnologia i les pràctiques des de 1er a 4rt d’ESO: coordinació de grups i compliment del currículum |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Català: El treball fi de màster que es presenta pretén dissenyar una sèrie d’activitats per
realitzar a l’aula taller pels cursos des de primer d’ESO fins a quart d’ESO.
Aquestes activitats tenen un denominador comú que és la utilització de
metodologies d’aprenentatge com l’Aprenentatge Basat en Projectes i
l’Aprenentatge Cooperatiu. A més es pretén abastir el màxim de continguts
curriculars en cada activitat pràctica per facilitar la relació de continguts teòrics i
les seves aplicacions. La utilització d’aquests tipus de metodologies pretén
augmentar la motivació de l’alumnat en la realització d’activitats pràctiques i
fomentar la creativitat i l’esperit investigador dels alumnes cap a la Tecnologia.
Per a cada curs acadèmic es presenta una activitat pràctica d’aula taller que
engloba diversos continguts curriculars del curs acadèmic corresponent. Es donen
totes les eines per portar a terme aquesta activitat com: objectius d’aprenentatge,
continguts acadèmics, planificació i temporització, activitats, criteris d’avaluació,
mesures d’atenció a la diversitat i recursos per portar-les a terme.
Donat que l’assoliment de les competències bàsiques es prioritari en l’Educació
Secundària Obligatòria, les activitats han estat dissenyades per tal de garantir
l’assoliment de totes les competències bàsiques. S’han dissenyat unes graelles
que faciliten l’avaluació del grau d’acompliment de les competències bàsiques de
cada alumnat d’una manera pràctica per al professorat. |