To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/21840

Immigració internacional i educació a la demarcació de Girona: anàlisi sociodemogràfica
Domingo i Valls, Andreu, 1958-; López-Falcón, Diana; Bayona, Jordi
Universitat de Barcelona
En aquest article es presenta una anàlisi de les dades sobre alumnat segons la nacionalitat per al període comprès entre els cursos acadèmics 2000/2001 i 2006/2007 per al total del Principat, i amb més detall, per al curs 2007/2008 a la Delegació Territorial de Girona lliurades pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Entre els principals resultats, destaquem l'increment d'alumnes a causa de l'augment de la fecunditat, creixement que es concentra en els primers cicles educatius, així com de la immigració, que n'és conseqüència directa. S'ha apuntat també com la permanència en el cicle formatiu és preocupantment diferencial per nacionalitats. D'altra banda, s'ha vist clarament com la titularitat del centre té un paper fonamental en la segregació de la població per nacionalitat, però, al mateix temps, com la planificació en aquesta matèria pot corregir aquest fet, amb independència del nombre d'immigrants estrangers residents al municipi.
2012-03-02
Immigrants
Segregació
Sociologia de l'educació
Demografia
Immigration
Segregation
Educational sociology
Demography
cc-by-nc (c) Departament de Benestar Social i Família, 2011
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es
info:eu-repo/semantics/bookPart
Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Direcció General per a la Immigració
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters