dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Garola Crespo, Àlvar |
dc.contributor.author |
Farré Barberà, Júlia |
dc.date |
2009-01-07 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/6680 |
dc.language.iso |
eng |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
Terminals marítimes |
dc.title |
Modelling processes in the operation of an automated container terminal |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’ estandardització de processos pot beneficiar l’empresa en diversos aspectes com ara
la reducció de costos i la predictibilitat. Donada la demanda creixent i la complexitat de
l’entorn on es troba la industria del transport de contenidors, aquesta podria
definitivament beneficiar-se de l’establiment de estàndards en les operacions. Amb el
desig d’ estandarditzar processos en l’operació de les terminals de contenidors
automatitzades es necessita una perspectiva genèrica i la capacitat de representar-la
amb un mitjà consistent. Un cop aconseguit això, es pot donar una visió critica sobre la
possibilitat d’estandardització en aquest camp i els límits d’aquesta.
Per tal d’efectuar la recerca sobre l’estandardització de processos en l’operació de
terminals de contenidors automatitzades, aquesta tesina tractarà els següents punts:
- Identificació i anàlisi de les principals característiques d’una terminal de
contenidors automatitzada que resultin ser factors rellevants en influenciar
l’operació des d’un punt de vista teòric.
- Construcció d’un model de processos que representi els processos que tenen
lloc en una terminal genèrica, no específica. El model està pensat per a ser
estàndard i per tant utilitzable en diverses terminals d’un mateix operador. Està
construït amb el propòsit de ser descriptiu, prescriptiu i explicatiu i fa servir una
terminologia estàndard per a mantenir-se d’ús general. El model de processos
està compost principalment de dues parts:
− Llista de processos que tenen lloc en una terminal genèrica seguint un
sistema classificador i prioritzant.
− Mapa de procés i descripció de cadascun dels processos considerats en
la llista.
- Estudi d’un cas real de terminal de contenidors semi automatitzada a Virginia,
EU. El cas d’estudi està relacionat amb els dos punts esmentats anteriorment i té
per tant els següents objectius:
− Observació i anàlisi de l’operació fent referència als factors d’influència
estudiats anteriorment per a diversos processos de la terminal. D’aquests
factors, les regulacions, el disseny de la terminal i l’equipament en
resulten ser els més significatius.
− Aplicació del model per a provar-lo i trobar-ne les limitacions pràctiques.
El model obtingut és clar i descriptiu i la seva funcionalitat depèn del seu
nivell de detall que resulta ser adequat si es busca una perspectiva
genèrica de l’operació.
Com a conclusió principal s’obté que els obstacles de l’estandardització de processos
poden ser sobrepassats amb un balanç apropiat entre detall i generalització. També
s’observa que hi ha una necessitat de més casos d’estudi per a millorar el model d’una
manera iterativa, ja que aquest és només un primer pas per a una estandardització de
processos efectiva. |