Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/152020

Calling vs receiving party pays: market penetration and the importance of the call externality
Majer, Tommaso; Pistollato, Michele
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica; Institut d'Anàlisi Econòmica
In this paper we study how the access price affects the choice of the tariff regime taken by the network operators. We show that for high values of the access price, that is taken as a parameter by the firms, networks decide to charge only the callers. Otherwise, for low values of the access charge, networks charge also the receivers. Moreover, we compare market penetration and total welfare between the two price regimes. Our model suggests that, for high values of call externality, market penetration and total welfare are larger in Receiving Party Pays regime when the access charge is close to zero.
09-06-2011
Telecomunicació -- Preus
Telecomunicació -- Desregulació
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l’institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Documento de trabajo
Working papers; 845.10
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
84510.pdf 289.8 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem