Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/14404

Cap a una escola secundària inclusiva: sabers i experiències de joves en situació d’exclusió
Hernández i Hernández, Fernando
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat de Barcelona
Aquest projecte revisa la narrativa al voltant del fracàs escolar a partir del desenvolupament de deu històries de joves – set nois i tres noies- de Catalunya en situació d’exclusió escolar. Dins d’aquesta marc la recerca s’ha articulat a partir de tres eixos: (1) La realització d’un mapa dels estudis realitzats a Catalunya entorn al anomenat fracàs escolar, amb la finalitat de situar i contextualitzar les seves narratives dominants. (2) La recerca entorn a les històries biogràfiques d’un grup de joves per explorar alternatives a l’actual crisi internacional de l’escola secundària que es reflecteix, entre d’altres fenòmens, en els elevats índexs d’abandonament d’aquesta etapa educativa per part dels estudiants. (3) La recerca conclou amb una sèrie de consideracions que pretenen contribuir a una narrativa a favor d’una escola inclusiva per a l’educació secundària que tingui en compte les experiències i sabers d’aquests joves que, per diferents raons, no finalitzen la seva educació bàsica.
16-03-2009
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Fracàs escolar -- Educació secundària obligatòria
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
103 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2006ARIE10044
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
Fernando Hernández.pdf 640.9 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem