dc.contributor |
Casas Esplugas, Carles |
dc.contributor.author |
López Campos, Raquel |
dc.date |
2008-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/6460 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Desenvolupament humà i sostenible::Desenvolupament sostenible::Mobilitat sostenible |
dc.subject |
Sustainable transports |
dc.subject |
Mobilitat sostenible |
dc.title |
Avaluació de la mobilitat generada lligada al canvi d’ús del sòl i als possibles escenaris de desenvolupament del Turó de Gardeny, Lleida |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present treball s’emmarca dins l’àmbit de la mobilitat sostenible, un nou i necessari enfocament de la mobilitat, ja que en els últims anys, les necessitats de mobilitat de la població han augmentat considerablement i en molts casos, no s’ha desenvolupat en paral·lel una oferta d’infraestructures i transports per donar resposta a aquesta demanda sense condicionar negativament i de mode irreversible el futur.
Concretament, el treball presenta la situació actual de la mobilitat al turó de Gardeny, un indret en fase de desenvolupament i sobre el qual s’han creat moltes expectatives. Primerament, s’ha analitzat l’oferta d’infraestructures i de transports mitjançant aproximacions successives d’escales a l’entorn i a continuació s’ha aplicat una metodologia per calcular el cost generalitat percebut per l’usuari en l’anàlisi de determinats trajectes i mitjans de transport.
Per analitzar la demanda actual, s’ha efectuat una enquesta de mobilitat, a través de la qual s’ha obtingut el patró de mobilitat. Basant-se en la situació actual s’ha efectuat una prognosi de la demanda de mobilitat en un escenari futur i finalment s’han elaborat una sèrie de propostes enfocades a millorar la mobilitat del turó de Gardeny, dins un marc de mobilitat sostenible. |