Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/5797
dc.contributor | Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
---|---|
dc.contributor | Rosselló, Xavier |
dc.contributor.author | Fernández López, Nuria |
dc.coverage.spatial | east=1.2444908999999598; north=41.1188827; name=Via Roma, 2, 43005 Tarragona, Espanya |
dc.date | 2008-09 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2099.1/5797 |
dc.description.abstract | La situació actual de mobilitat a la part central del Camp de Tarragona es caracteritza per un ús elevat del transport privat, amb la saturació consegüent de la xarxa viària i contaminació elevada, i un ús molt minoritari del transport públic, degut a la oferta insuficient d’aquest tipus de transport. Davant d’aquesta situació es planteja, en aquest projecte, trobar una solució de transport públic, que millori el repartiment modal de la mobilitat de la zona, augmentant la proporció de viatges realitzats en aquest mode. Es proposa estudiar la possible solució analitzant els beneficis sobre la mobilitat i realitzant-ne un estudi econòmic. A partir d’un estudi de la situació actual, i després d’haver realitzat una anàlisi comparativa entre diferents modes de transport, es considera que un sistema híbrid entre un tren i un tramvia pot donar una solució de transport ràpida, eficaç, que garanteixi una bona oferta i que sigui accessible. Aquest nou sistema de tren-tramvia pot ser beneficiós per al medi ambient, ja que rebaixaria el consum energètic i les emissions contaminants actuals per passatger transportat. Per tal de realitzar una anàlisi de les millores sobre la mobilitat que pot provocar el nou sistema, es realitza una modelització i, a partir de dades de l’Enquesta de Mobilitat Quotidiana de 2006, s’estima la demanda de mobilitat entre les diferents zones dels municipis d’estudi. A partir d’aquí, amb l’ajut del model teòric Logit, es determina la mobilitat que podria haver-hi un cop implantat el nou sistema, segons l’alternativa de traçat estudiada, en una situació temporal que es situa a l’any 2015. Tot i que la implantació d’un sistema de transport públic de tren-tramvia milloraria el percentatge de viatges realitzats en aquest mode, beneficiant la població amb un estalvi de temps, de costos i amb una millora mediambiental, tal com es desitjava als objectius inicials, en realitzar una avaluació socioeconòmica del sistema, aquest resulta no ser rendible, ja que els beneficis anuals no compensen la inversió inicial i les despeses anuals. Tot i així, es considera que existeixen altres sistemes de transport que podrien aportar beneficis similars i un cost inferior, de tal manera que podrien ser viables. |
dc.language.iso | cat |
dc.publisher | Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject | Àrees temàtiques de la UPC::Desenvolupament humà i sostenible::Desenvolupament sostenible::Mobilitat sostenible |
dc.subject | Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport urbà |
dc.subject | Local Transit -- Camp de Tarragona (Catalunya |
dc.subject | Street-railroads |
dc.subject | Transport públic -- Camp de Tarragona (Catalunya) |
dc.subject | Tramvies |
dc.title | Estudi d’una solució de transport públic al Camp de Tarragona |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |