dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental |
dc.contributor |
Gracia Garcia, Vicente |
dc.contributor |
Jiménez Quintana, José Antonio |
dc.contributor.author |
Navarro Alonso, Maria |
dc.date |
2004-01-14 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/6041 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Enginyeria hidràulica, marítima i sanitària |
dc.subject |
Espigons (Obres públiques) |
dc.subject |
Enginyeria de costes |
dc.title |
Alimentació artificial al Litoral Català |
dc.title |
Artificial Nourishment in the catalan coast |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La proliferació dels ports i espigons artificials ha provocat que el transport longitudinal quedi barrat i que
la sorra s’acumuli asimètricament impedint, en molts casos, la recuperació posterior als grans temporals.
Aquest fet sumat a la disminució dels aportaments fluvials, degut a les obres de provisionament hídric i
de producció elèctrica ha fet disminuïr sensiblement la disponibilitat de sediment de les platges. Amés a
més des dels anys 60 i amb l’ascens de l’indústria turística, els assentaments costaners s’han multiplicat
de forma espectacular, augmentant dramàticament la potencialitat d’impacte sobre el litoral. Els efectes
negatius derivats d’aquests tipus d’assentaments són múltiples i complexos, ja que habitualment
l’urbanització costanera sol venir acompanyada d’altres obres auxiliars que satisfaguin les demandes
turístiques: vies de comunicació (carreteres, estacionaments,..), ports esportius, passejos marítims, etc.
Tots aquests assentaments es solen ubicar el més pròxim possible a la línia de costa, ocupant la franja
costanera interna i augmentant així les possibilitats de veure’s afectats pels processos físics litorals de
caràcter destructiu (temporals, innundacions, etc..). |