dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Liesa Mestres, Francisco |
dc.contributor.author |
Limia Solans, Alex |
dc.date |
2008-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5531 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Automobiles -- Safety measures |
dc.subject |
Automobiles -- Equipement and supplies |
dc.subject |
Automòbils -- Mesures de seguretat |
dc.subject |
Automòbils -- Equip i accessoris |
dc.title |
Modelització i simulació frontal i lateral d’un sistema de retenció infantil |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El sistema de retenció infantil (SRI) resulta un dels dispositius més eficaços en la
prevenció de lesions en infants com a conseqüència d’impactes o maniobres imprevistes
dels vehicles automòbils. Partint d’aquest fet, en aquest projecte es realitza la modelització,
simulació i posterior anàlisi de diferents models de SRI per determinar la influència que
presenten diferents criteris de disseny en la resposta del SRI davant dels tests d’impacte
frontal i lateral.
Els criteris definits en la fase de disseny són els següents:
Número de nervis en el disseny de la cadira: 0, 6 i 12.
Materials: Acer ASTM A501, Alumini 6061, Polipropilè, Poliamida, Poliestirè.
Tipus d’estructura de barres: simple i reforçada.
Posicions del SRI: 13º, 21º i 29º d’inclinació respecte el pla horitzontal.
Amb aquests criteris es realitzen diferents simulacions del model mitjançant un
software d’anàlisi per elements finits, combinant les alternatives proposades i determinant el
grau d’influència de cada criteri amb l’ajuda dels mapes de deformació, de concentració de
tensions i de coeficients de seguretat obtinguts com a resultat de la simulació.
Per a definir l’estat de càrrega i la caracterització dels impactes frontal i lateral el
projecte es fonamenta en els protocols EURONCAP i el Reglament R44/04 per a la
realització dels tests del SRI. |