Abstract:
|
El sistema de retenció infantil (SRI) resulta un dels dispositius més eficaços en la
prevenció de lesions en infants com a conseqüència d’impactes o maniobres imprevistes
dels vehicles automòbils. Partint d’aquest fet, en aquest projecte es realitza la modelització,
simulació i posterior anàlisi de diferents models de SRI per determinar la influència que
presenten diferents criteris de disseny en la resposta del SRI davant dels tests d’impacte
frontal i lateral.
Els criteris definits en la fase de disseny són els següents:
Número de nervis en el disseny de la cadira: 0, 6 i 12.
Materials: Acer ASTM A501, Alumini 6061, Polipropilè, Poliamida, Poliestirè.
Tipus d’estructura de barres: simple i reforçada.
Posicions del SRI: 13º, 21º i 29º d’inclinació respecte el pla horitzontal.
Amb aquests criteris es realitzen diferents simulacions del model mitjançant un
software d’anàlisi per elements finits, combinant les alternatives proposades i determinant el
grau d’influència de cada criteri amb l’ajuda dels mapes de deformació, de concentració de
tensions i de coeficients de seguretat obtinguts com a resultat de la simulació.
Per a definir l’estat de càrrega i la caracterització dels impactes frontal i lateral el
projecte es fonamenta en els protocols EURONCAP i el Reglament R44/04 per a la
realització dels tests del SRI. |