dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Porta Pascual, Enric |
dc.contributor.author |
Ayuso Alonso, Raúl |
dc.date |
2011-01-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11117 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Materials science |
dc.subject |
Motlles -- Fabricació |
dc.title |
Diseño de un molde de inyección en peek (poliether ether ketone) para el sector aerospacial |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present projecte pretén dissenyar un motllo d’injecció per a la producció del tapaboques de les rodes d’un avió, que inicialment eren fabricades de titani.
Per a la fabricació s’ha escollit el polímer PEEK de la marca Victrex, ja que és un termoplástic que té unes propietats mecàniques, químiques i tèrmiques excepcionals, capça d’aguantar un rang de
temperatures de treball de -60 ºC a 250 ºC, cosa que repercutirà en el disseny del motllo.
Primer s’ha realitzat un estudi previ de les condicions que haurà de suportar el motllo per tindre una idea bàsica de com serà. S’han contemplat totes les alternatives possibles per fer un disseny
conceptual del motllo que faciliti la injecció de la peça i permeti la seva expulsió.
Posteriorment s’ha simulat el procés mitjançant el software Moldflow, per coneixer detalladament tots els factors que intervenen en la injecció i verificar els resultats de l’estudi previ.
Un cop s’han dimensionat tots els components del motllo (alguns d’ells innovadors) i modelitzat amb SolidWorks, s’ha realitzat un anàlisi d’elements finits per comprovar que resisteixen.
Per últim, s’ha estudiat l’impacte mediambiental i els costos i beneficis del projecte. |