dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Vázquez Solsona, Juan José |
dc.contributor.author |
Marcet Fortuny, Pol |
dc.date |
2008-03-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5471 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
All terrain vehicles -- Chassis |
dc.subject |
Xassís tubular |
dc.subject |
CATIA V5 |
dc.subject |
Anàlisis estàtic |
dc.subject |
Rigidesa a torsió |
dc.subject |
Reglament FIA |
dc.subject |
Cross-Country Rally |
dc.subject |
Acer ST-52 |
dc.subject |
Soldadura TIG |
dc.subject |
Mètode dels elements finits (FEM) |
dc.subject |
CAD/CAM/CAE |
dc.subject |
Vehicles tot terreny -- Xassís |
dc.title |
Disseny del xassís per a un automòbil tot terreny de competició |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En el present projecte es dissenya el xassís per a un automòbil tot terreny de
competició complint amb la reglamentació que l’ateny per tal de poder ser
construït i homologat posteriorment per la FIA.
S’exposen breument les especificacions tècniques del vehicle que condicionen
el disseny del xassís i es defineix el vehicle per al que es projecta el xassís.
Seguidament es presenten les diferents solucions constructives referents al
xassís per tal de considerar les més adients i viables. En base a aquestes, es
procedeix al disseny detallat i a l’optimització de l’estructura amb el programa
CATIA V5.
Després d’especificar el plec de condicions, iniciem el procés de comprovació i
verificació del xassís dissenyat mitjançant alguns càlculs preliminars i l’estudi
pel mètode d’elements finits amb el mateix CATIA V5. En aquest, l’apartat més
significant del projecte, es consideren varis estudis de resistència estructural
com són; l’anàlisi de modes de vibració i freqüències pròpies, l’anàlisi estàtic i
el càlcul de la rigidesa a torsió.
Finalment, un cop validat el disseny, es redacta un pressupost per determinar
la viabilitat econòmica del xassís tubular projectat.
Com a apunt final, dir que s’ha pogut emprar un mallat tridimensional per al
càlcul d’elements finits gràcies a la utilització d’un ordinador d’última generació,
innovant així respecte a projectes anteriors en que es feia ús de mallats
simplificats en una o dues dimensions. |