Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/5408

Anàlisi de l’impacte d’una metodologia d’aprenentatge basada en projectes a la classe d’educació física sobre la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat
Soldevila Martí, Judit
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2016-2017 Existeix un sentiment de desgast i desencant per les reformes educatives que s’han fet, la qual cosa ens ha de dur a invertir esforços en la mobilització dels sabers adquirits i en la producció de nous coneixements útils per a la millora i els canvis necessaris. Ja existeixen tendències educatives adreçades a aquests canvis, com és el treball per projectes. Objectiu. Analitzar l’impacte d’una metodologia d’aprenentatge basada en projectes a la classe d’educació física sobre la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat. Metodologia. Estudi experimental pre-post aplicat a un grup d’intervenció (alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat), una mostra (n=20) la qual rep com a intervenció una unitat de programació en la dimensió d’esports basada en el treball per projectes a l’aula d’educació física (quatre setmanes). Les variables dependents són la motivació i la participació activa dels alumnes. La variable independent és la unitat de programació. Utilització d’una metodologia mixta: metodologia quantitativa (pre i post amb el test AMPET); metodologia qualitativa (grup de discussió amb alumnes i professors). Resultats. Resultats quantitatius. Augmenta significativament la motivació dels alumnes en la dimensió de compromís i entrega de l’alumnat (+3), en noies (+5,37) i en nois (+1,41). Resultats qualitatius. Els alumnes comenten; 1) trobar sentit pràctic al que fan; 2) metodologia massa teòrica, poc optativa, poc enfocada a un futur; 3) no canviar l’educació física 4) alguns volen treballar a partir de grups heterogenis; 5) estan més motivats; 6) la seva participació és més activa; 7) els agrada poder escollir temàtica; 8) no volen realitzar recerca a educació física; 9) alguns no treballar en grups heterogenis; 10) els companys no segueixen si el rol de professor el fan els alumnes. Els professors ressalten: 1) existeix una clara necessitat de canvi, ensenyament no productiu; 2) el rol del professor és molt important 3) l’educació física ha de donar un paper molt important i atractiu a àmbits teòrics; 4) canvi complicat per als alumnes 5) falta de preparació; 6) complicat avaluar; 7) ens hem d’acostumar al soroll. Conclusions. El present estudi indica que, tot i tractar-se d’una intervenció curta amb una mostra petita, l’aplicació d’una unitat de programació basada en el treball per projectes ha estat efectiva pel que fa a l’augment de la motivació i la participació activa dels alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Joviat. Tutor/a: Ignasi Arumí Prat
-Educació física
-Pedagogia
-Motivació en l'educació
-Planificació educativa
Tots els drets reservats
Trabajo fin de máster
         

Mostrar el registro completo del ítem