To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5357

Estudi experimental de l’aprenentatge i la transmissió d’informació social/cultural en ximpanzés
Subirà Muñoz, Ruth
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències i Tecnologia
Curs 2016-2017 En aquest Treball de Final de Grau s’exposen els resultats de l’estudi experimental de l’aprenentatge i la transmissió d’informació social/cultural en un grup de ximpanzés. L’objectiu principal d’aquest estudi és el d’avaluar les capacitats d’aprenentatge i transmissió de nova informació en un grup de ximpanzés, avaluant si l’addició d’una tasca problema suposa algun efecte positiu en el benestar dels individus. La metodologia emprada en aquest treball va ser a partir el model ““two action task” dissenyat per Whiten et al. (2005), on l’experimentador mostra a un grup d’individus com resoldre la tasca amb una de les maneres possibles i amb la intensió de que aquesta sigui transmesa a la resta del grup. Els individus del grup tenen la tasca disponible per ser resolta des de moment en que l’experimentador els mostra com fer-ho. A partir de les dades resultants de la implementació d’aquesta tasca problema, es va concloure que l’edat dels individus tenia un paper significativament important en la transmissió de nova informació i que la presència de la tasca-problema va suposar una millora en el benestar dels individus. Aquest pot ser un bon punt de partida cap a uns estudis amb poblacions més grans i variades, on s’afegeixi un grup control i augmentat el nombre de tasques, per tal de confirmar quines són les capacitats d’aprenentatge i transmissió de nova informació en ximpanzés (Pan troglodytes).
-Aprenentatge social
-Ximpanzés
-Cultura
-Imitació
Tots els drets reservats
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters