Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/4123

La música per a millorar el vincle entre pares i els seus fills amb autisme. Intervenció des de la Teràpia Ocupacional
Sancho Vilalta, Eva
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar
Curs 2014-2015 Aquest estudi té com a objectiu valorar l’eficàcia d’un programa d’intervenció des de la Teràpia Ocupacional per millorar el vincle entre un nen amb autisme i els seus pares mitjançant la música. Per la seva realització utilitzarem la modalitat d’investigació quantitativa, mitjançant un disseny quasi-experimental amb pre-prova i post-prova. Pel que fa a la recollida de dades el disseny serà mixt, ja que utilitzarem tècniques de metodologia qualitativa, com l’entrevista semi-estructurada i el grup de discussió i tècniques quantitatives, com l’observació. Es pretén realitzar l’estudi amb nens d’entre 2 i 6 anys, diagnosticats de Trastorn de l’Espectre Autista de la Regió Sanitària de la Catalunya Central, que avarca les comarques de l’Anoia, el Bages, el Berguedà, Osona i el Solsonès. La duració de la intervenció serà de nou mesos, i les sessions es realitzaran al domicili juntament amb els pares. Les possibles limitacions d’aquest estudi seran el baix nombre de la mostra, ja que els participants han de complir amb tots els criteris d’inclusió, el possible abandonament pel fet de ser una intervenció a llarg termini i la baixa validesa interna que té l’estudi pel fet d’utilitzar el disseny quasi-experimental, tot i que aquesta la compensarem amb la triangulació, tant de dades com d’investigadors. The aim of this study is to evaluate the effectiveness of an Occupational Therapy intervention program to improve the attachment between a child with autism and their parents through music. In order to achieve this study, we will use quantitative research method, using a quasi-experimental design with pre-test and post-test. For data collection it will be a mixed design, because we’ll use qualitative methodology techniques, such as semi-structured interviews and focus group, and quantitative techniques such as observation. It is intended to carry out the study with children between 2 and 6 years old, diagnosed with Autism Spectrum Disorder of the Central Health Region of Catalonia, which covers the countries of Anoia, Bages, Berguedà, Osona and Solsona. The intervention will last nine months, and sessions will be conducted at home with their parents. Possible limitations of this study can be the reduce amount of participants taking part of it, the high dropping out probability of the participants because of being a long term intervention and the low internal validity that has the study for using quasi-experimental design but this last limitation will be balanced out with the triangulation of both data and research.
-Teràpia ocupacional
-Musicoteràpia
-Infants autistes
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem