To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3982

La influència de l’Educació Física de l’ESO sobre els hàbits fisicoesportius en adolescents de l’IES Alt Berguedà
Santacreu Jubany, David
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Curs 2013-2014 És de vital importància conèixer els hàbits fisicoesportius dels adolescents com a punt de partida per a la promoció d’estils de vida saludables. Aquesta promoció en l’àmbit educatiu en gran mesura es realitza a través de l’Educació Física, mostrant-se com a un dels principals objectius d’aquesta assignatura al llarg de l’Educació Secundària Obligatòria. Amb aquesta funció tant important cal saber si l’EF influeix en l’adquisició i manteniment d’aquests hàbits per tal d’adaptar-la a les necessitats dels alumnes. Per aquest motiu en el present treball s’analitzen els hàbits esportius, els motius de pràctica i la influència que té l’EF de l’ESO sobre aquests a 74 adolescents de 3r i 4rt d’ESO de l’IES Alt Berguedà. Els resultats mostren que el 78% dels enquestats realitzen alguna activitat fisicoesportiva de forma regular. En relació als motius de pràctica tant en nois com en noies és perquè els agrada l’esport (30% i 25% respectivament). Pel què fa a la influència de l’Educació Física aquesta es mostra pràcticament inexistent on tan sols un 18% dels enquestats ha respost que els hagi influït bastant o molt positivament en els seus hàbits fisicoesportius. Per tant, des de l’àmbit educatiu cal reflexionar sobre com adaptar l’EF per influir en els hàbits dels nostres adolescents. It is vital to know the sporting habits of teenagers as a starting point to encourage healthy lifestyles. This encouragement is largely done through physical education, showing it as one of the main goals all along the Compulsory Secondary Education. With this so important function it is necessary to know whether the PE influences the acquisition and maintenance of these habits in order to adapt to the students needs. For this reason, this document analyzes the sporting habits, the sport practice reasons and the PE influence on these 74 secondary school teenagers from 3rd and 4th Compulsory Secondary Education from IES Alt Berguedà. The results show that 78 % of respondents practice some physical activity regularly. The reasons, so in boys as in girls, is because they like the sport (30% and 25 % respectively). Regarding the physical education influence is virtually nonexistent where only 18% of respondents replied that they have been fairly or very positively influenced in their sporting habits. Therefore, the education should think about how to adapt PE in order to influence the habits of our teenagers. Tutor/a: Gonzalo Flores
-Educació física
-Esports -- Aspectes psicològics
-Exercici
-Adolescents
-Hàbits sanitaris
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters