Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/3856

Revisió del model inclusiu en l’àmbit de l’educació no formal del futbol base a partir del criteri d’agrupació
Heredia Moreno, Jesús
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic. Màster en Educació Inclusiva
Curs 2013-2014 Recerca centrada en l’anàlisi de característiques concretes de l’educació inclusiva en un entorn d’educació no formal, com és el futbol base. El criteri que s’ha utilitzat per realitzar l’anàlisi són els agrupaments. Des de l’educació inclusiva es promouen els agrupaments heterogenis, una forma d’agrupar a l’alumnat tenint en compte les seves diferències, per tal d’enriquir-se entre tot l’alumnat i treure profit d’elles. A la vegada aquest agrupament es caracteritza per fomentar la igualtat d’oportunitats en l’aprenentatge dels alumnes. En canvi, al futbol base predominen els agrupaments homogenis, distribuint als jugadors segons el seu nivell en diferents equips. A la recerca es fa una comparació entre l’opinió de diferents membres involucrats en el món del futbol base de dues entitats esportives, un club de futbol, on es fan els grups de forma homogènia, i una escola de futbol, on es fan els agrupaments de forma heterogènia. Els resultats mostren que realitzant agrupaments homogenis no s’assegura que tots els jugadors tinguin les mateixes oportunitats d’aprenentatge i que el nivell competencial dels jugadors en edat de formació pot ser un element que fomenti desigualtats en el seu procés d’aprenentatge esportiu. Research focused on the analysis of specific characteristics of inclusive education in a non-formal education, in the grassroots. The criterion used for the analysis are the groupings. From inclusive education promotes heterogeneous groupings, a way of grouping students considering their differences in order to enrich themselves and among all students take advantaRge of them. At the same time this group is characterized by promoting equal opportunities in student learning. Instead, the youth groupings predominate homogeneous distributed to players based on their level teams. The research is a comparison between the views of different members involved in the world of youth sports organizations in two diferent forms, a football club, where groups are evenly and a football school, where do groupings unevenly. The results show that similar groupings making sure that not all players have the same learning opportunities and the competence level of the players in training age can be an element that fosters inequality in the process of learning sports. Tutor: Joan Arumí Prat
-Educació inclusiva
-Futbol
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo fin de máster
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados