To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3834

Violència de gènere: anàlisi i proposta d'intervenció a l'IES La Roca del Vallès
Asensio Carricondo, Tomàs
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Curs 2013-2014 Aquest treball és una recerca en la qual s’ha pretès concretar quins aspectes són necessaris treballar en una intervenció pels nois i noies de tercer d’ESO de l’Institut de La Roca del Vallès. Per això, primer s’ha analitzat la bibliografia especialitzada amb la intenció de conèixer quins són els principals factors que influeixen perquè en una parella d’adolescents apareguin situacions de violència de gènere, i quines són les millors estratègies per preveure-la. Per fer una intervenció que respongui a les característiques concretes de l’alumnat que assisteix diàriament a les classes en aquest centre educatiu, s’ha realitzat un procés mitjançant un qüestionari i grups de discussió per tal de conèixer quines eren aquestes característiques concretes. Finalment s’ha dissenyat una proposta d’intervenció respectant els horaris del centre i les seves programacions. This work is a research in which I wanted to specify which aspects are needed to work in 3rd ESO's degree students of La Roca del Vallès high school. For this reason, the literature has been analyzed to know which main factors affect in a teenage couple when they have gender violence situations and what the best strategies to prevent would be. Through a questionnaire and discussion groups on 3rd degree high school pupils, it has been possible to know what trait and particular feature needs this center to design an intervention. Finally, respecting schedules and school programing, it has been designed a proposal. Director/a: Montserrat Martín Horcajo
-Violència envers les dones
-Sexisme en l'educació
-Educació física
-Adolescents
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters