dc.contributor |
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
dc.contributor.author |
Collelldemont Pujadas, Eulàlia |
dc.date |
2009 |
dc.identifier |
Collelldemont Pujadas, E. (2009). L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars. Temps d'Educació, (37), 113-130. |
dc.identifier |
0214-7351 |
dc.identifier |
http://hdl.handle.net/10854/3750 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/3750 |
dc.description |
Les tradicions escolars d’educació artística s’han construït des de la transmissió oral i escrita de
projectes i programes. Tanmateix, la concreció de les propostes legislatives, ideacionals i teòriques
s’ha expressat, fonamentalment, a través dels documents. Tant és així que, per exemple, la
cultura escolar a l’entorn de l’educació artística s’ha anat conformant des dels projectes codificats
en els llibres per a mestres i per a infants. Per aquest motiu en aquest article es proposa
una aproximació a aquests llibres a fi de conèixer quines són les característiques dels discursos
de l’aprenentatge artístic que s’han consolidat al llarg del segle XX en el nostre entorn; aproximació
que s’assaja a partir d’encreuar les petjades que han deixat els llibres escolars amb la
seva imbricació o, fins i tot, negació amb les tendències de la pedagogia contemporània. |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
ICE Universitat de Barcelona |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Art |
dc.subject |
Estètica |
dc.subject |
Art -- Ensenyament |
dc.title |
L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/publishedVersion |