Title:
|
El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana
|
Author:
|
Carrillo, Isabel; Collelldemont Pujadas, Eulàlia; Moreno, Pedro Luís
|
Other authors:
|
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
Notes:
|
El present article desenvolupa els eixos de pensament que s’estan elaborant des de diferents
angles sobre el patrimoni educatiu. Una revisió sobre la importància de les aportacions de les
investigacions a l’entorn del patrimoni educatiu permet assenyalar els punts d’inflexió dels
museus pedagògics en l’actualitat. Entre aquests destaca la influència que els museus pedagògics,
a través de les seves activitats de recerca, difusió i formació, exerceixen en la conformació
d’una pedagogia cultural i ciutadana. Amb la irrupció d’una pedagogia d’encuny culturalista,
els museus pedagògics recuperen els fonaments i formes de creació de discurs de la pedagogia
cultural sorgida a l’inici del segle XX, tot introduint les aproximacions etnogràfiques en les arrels
dels estudis i investigacions. D’altra banda, també ressalta el fet que els museus pedagògics
resignifiquen la seva acció a partir de les pedagogies ètiques que atorguen un paper principal
als projectes de ciutadania. Així, doncs, ambdós aspectes, cultura i ciutadania, es perfilen com
els trets diferencials dels museus pedagògics actuals. A més, aquesta caracterització requereix
encara d’una reflexió sobre el sentit i amplitud dels canvis introduïts en els projectes museístics. |
Subject(s):
|
-Educació -- Història -Museus i escoles |
Rights:
|
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
|
Document type:
|
Article info:eu-repo/publishedVersion |
Published by:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Share:
|
|