Creating and organizing an "English class" in primary education: The role of teacher talk in the EFL amd CLIL Classes
Puig Llobet, Marta
Catalonia is a bilingual country where the presence of English in the social context is small; the amount of input received by the primary education pupils is very little and this input mainly comes from the English lessons at school. Consequently, this situation combined with the increasing demand for English and the fact that the new generations want to become communicatively competent in English place the role of English teachers in a relevant position. This research project analyses the role of the English teacher talk; in particular, the study focuses on the teacher’s oral productions in foreign language lessons (EFL) and in content-based lessons (CLIL).
Tenint en compte que Catalunya és un país bilingüe on la presencia de l’anglès en els contextos socials és mínima, es pot afirmar que l’input rebut pels alumnes d’educació primària és petit, aquest input majoritàriament prové de les classes d’anglès a l’escola. Per tant, aquesta situació, combinada amb la demanda creixent que les noves generacions esdevinguin competents en anglès, situa el mestre d’anglès en un lloc rellevant. Conseqüentment, aquesta recerca analitza el rol del mestre d’angles; particularment, l’estudi es centra en la producció oral del mestre d’anglès en les classes de llengua estrangera (EFL) i en classes de contingut (CLIL) impartides en anglès.
2014-05-16
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format View
trealu_a2014_puig_marta_creating_organizing.pdf 821.8 KB application/pdf View/Open

Full text files in this document

Files Size Format View

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters