To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2563

L’educació intercultural. Un repte a l’aula de P4 d’una escola de la comarca de la Garrotxa
Masdeu i Llagostera, Dolors
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 Des de l’educació intercultural es pretén aconseguir una societat més justa i igualitària capaç de respectar la diversitat cultural sense prejudicis, fomentant el diàleg i la convivència com una possibilitat per apropar les diferents cultures, on la participació dels diferents agents educatius és fonamental. Aquest treball mostra la investigació realitzada en una aula, d’infants de quatre anys d’una escola de la comarca de la Garrotxa, per valorar si la seva pràctica educativa segueix una línia intercultural. S’ha fet ús d’una metodologia qualitativa per mitjà de l’observació, l’entrevista i l’anàlisi de documents que ha posat de manifest la importància del professorat en tenir una actitud positiva cap a la comprensió i interacció entre diferents cultures per tal de caminar cap a la interculturalitat. The Intercultural Education tries to achieve a fairer and more egalitarian society with the aim of being able to respect a cultural diversity without prejudices, promoting the dialogue and the living as an opportunity to bring different cultures where the participation of different educational agents are essential. This project shows the research done in a classroom, where children from a school in La Garrotxa, and of 4 years old were tested to know if their education follows an intercultural line. We have made use of a qualitative methodology through observation, the interview and analysis of documents that has highlighted the importance of teachers having a positive attitude towards the understanding and the interaction between different cultures in order to achieve multiculturalism.
-Multiculturalisme
-Atenció a la diversitat
-Educació intercultural
-Educació infantil
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters