To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2513

Anàlisi del patrimoni proper com a recurs en la didàctica de les ciències socials
Anfrons i Pascual, Ester
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 La pregunta inicial d’aquesta investigació rau en si el patrimoni proper és un recurs que facilita l’aprenentatge de les ciències socials als nens i nenes. Per tal de donar resposta a aquesta qüestió, s’ha estudiat la relació entre el patrimoni local i l’interès que genera. Per realitzar-ho, es van concretar uns ítems que han estat analitzats a partir d’un estudi de casos. Els participants d’aquesta investigació han estat un grup d’alumnes d’Educació Primària, els quals van realitzar una proposta didàctica on s’utilitzava el patrimoni proper com a eix vertebrador. També, han participat en aquesta investigació mestres d’escoles de Sant Celoni, els quals han expressat les vivències viscudes amb els seus alumnes en activitats que impliquen el patrimoni local. Finalment, s’ha analitzat la informació aportada per tots els participants i s’ha arribat a unes conclusions. The initial question of this research is whether local heritage is a resource that facilitates children’s learning of social sciences. In order to give an answer to this query, the connection between local heritage and the interest this generates has benn studied. To carry it out, some items were specified, which have been analyzed from a case study. The participants of this investigation were a group of elementary school students, who made a didactic proposal using the local heritage as the central axis. In this research have also participated Sant Celoni’s school teachers, who expressed their experiences together with their students doing activities involving the local heritage. Finally, the information gathered by all participants has been analyzed and some conclusions which describe the link between local heritage and its interest have been made, and why the latter is generated.
-Educació primària
-Ciències socials -- Ensenyament
-Patrimoni cultural
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters