To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/1884

Consultoria del procés de logística interna del laboratori d'anàlisis clíniques a l'Hospital General de Vic
Pichot Carrasco, Anna Cristina
Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria d'Organització Industrial
Curs 2011-2012 Com a resultat de les politiques i estratègies de col·laboració entre la universitat de Vic i de l’hospital i de la voluntat de realitzar activitats formatives conjuntes , s’estableix un línia de treball orientada a l’estudi i anàlisi de la situació logística interna actual del laboratori d’anàlisis clíniques de l’Hospital General de Vic. El treball es centra en el procés intern del laboratori i l’abast de l’estudi es troba limitat a les àrees especifiques d’hematologia i coagulació i bioquí… [+]mica. D’aquestes dues àrees el treball realitza un estudi exhaustiu del seu procés intern, identifica les seves activitats i la seva metodologia de treball amb l’objectiu d’elaborar el Value Stream Map de cadascuna de les àrees. Les àrees de Microbiologia, Banc de Sang i Urgències resten fora d’aquest estudi exhaustiu tot i que són presents en el treball per la inevitable interacció que tenen en la globalitat del procés. El treball es centra bàsicament en els processos automatitzats tot i que els processos que es duen a terme en el laboratori són tant automatitzats com manuals. També es limita al sistema productiu intern del laboratori tot i la interacció que té aquest sistema intern amb altres centres productius del sistema com ara són els centres d’atenció primària, els diversos hospitals i centres d’atenció sociosanitària. El laboratori es troba immers en el moment de l’elaboració d’aquest treball en un situació de canvi i millora del seus processos interns que consisteixen principalment en la substitució de part la maquinària actual que obliguen a la definició d’un nou layout i d’una nova distribució de la producció a cada màquina. A nivell extern també s’estan produint millores en el sistema informàtic de gestió que afecten a part del seu procés. L’objectiu del treball és donar visibilitat total al procés de logística interna actual del laboratori, identificant clarament com són i quina seqüència tenen els processos logístics interns i els mètodes de treball actuals, tant de recursos màquina com recursos persona, per poder identificar sota una perspectiva de generació de valor, aquells punts concrets de la logística interna que poden ser millorats en quant a eficiència i productivitat amb l’objectiu que un cop identificats es puguin emprendre accions i/o projectes de millora. El treball finalitza amb un anàlisis final del procés logística interna des d’una òptica Lean. Per fer-ho, identifica aquelles activitats que no aporten valor al procés o MUDA i les classifica en set categories i es realitzen diverses propostes de millora com són la implantació d’un flux continu , anivellat i basat en un concepte pull , identifica activitats que poden ser estandarditzades i/o simplificades i proposa modificacions en les infraestructures físiques per donar major visibilitat al procés. L’aspecte humà del procés es planteja des d’un punt de vist de metodologia, formació, comunicació i aplicació de les 5S. As a result of cooperation policies and strategies between the University of Vic and the General Hospital in Vic and the will to engage common learning activities , a working line has been established to study and analyze the internal logistic situation of the clinical laboratory at Vic General Hospital. This paper is focused on the internal laboratory process and scoped on the areas of hematology and coagulation and biochemistry. On these two areas, this paper does an exhaustive study of the … [+]internal process, identifying their activities and working methods with an aim toward getting a Value Stream Map of each one of the areas. Microbiology, Blood Bank and Emergencies have been kept out of this exhaustive study although they are quite present in this paper as they have an unavoidable interaction in the global process. This paper is also focused in automatic processes although all processes taken at the laboratory can be either automatic or manual. Also, the focus is on the internal production system of the laboratory even though the interaction the system has with other production centers like primary assistance centers, various hospitals and nursing homes and other healthcare centers. The laboratory has been involved, while this paper was written, in a changing and improvement situation of its internal processes that basically consist in some of the current machinery substitution which force to a new layout definition and a new output production distribution for each of the existing machines. Externally, there have been other improvement actions regarding the information technology system which partially affects its process. But the main focus of this paper is to give a total visibility to the current internal logistics at the laboratory, clearly identifying how and which is the sequence of the internal logistics processes and the present working methods, either coming from machine resources or people resources, in order to be able to identify, under a value generation perspective, which are the precise points of the internal logistics that can be improved in efficiency and productivity with the objective that once identified, improvement actions and or projects can be undertaken. This paper closes with a final analysis of the internal logistics under a Lean optic. To get these done, activities which do not add value to the process or MUDA are identified and later classified in seven different categories, some other improvement proposals are given as the ones related to continuous flow implementation, process leveled or proposals based on a pull concept, also identifies which are the activities that can be standardized and/or simplified and proposes various changes on its physical infrastructures to provide a major visibility to the whole process. The human aspect of the process is expressed from working methodology, training, communication and 5S implementation. Director/a: Jaume Miquel March Amengual i Joan Antoni Garrote Martínez
-Logística (Indústria)
-Laboratoris clínics -- Automatització
-Hospital General de Vic
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
Universitat de Vic
         

Full text files in this document

Files Size Format View
trealu_a2012_pichot_anacristina_consultoria.pdf 9.751 MB application/pdf View/Open

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters