Notes:
|
El Mindfulness o Atenció Plena pot ajudar a millorar els resultats d’aprenentatge en el
context de l’Educació Infantil. L’objectiu del treball és potenciar l’ús del Mindfulness
com a un recurs per abordar situacions dins l’aula. Per introduir el tema, es fa una
descripció de la història i orígens d’aquesta disciplina així com la seva aplicació a
l’àmbit educatiu. S’expliquen els beneficis que proporciona el Mindfulness tant per
l’alumnat com per al professorat, en què consisteix la seva pràctica i quina relació té
amb l’Educació Emocional. També es donen a conèixer els programes educatius, a
nivell nacional i internacional, per treballar el Mindfulness i notícies d’actualitat. Pel que
fa la part pràctica, es presenta una seqüència didàctica, que consta de dotze sessions.
Posteriorment, es desenvolupa l’anàlisi de l’aplicació d’algunes d’aquestes sessions a
una escola concreta. Finalment, s’exposen les conclusions del treball en les quals es
planteja una proposta d’introducció del Mindfulness a les escoles.
Mindfulness can help improve learning outcomes in the early childhood education
context. Thus, my project aims to potentiate the use of mindfulness as a resource when
addressing situations in the classroom. In the theoretical section, beginning with a
description of its history and origins and later moving on to its role in education. I will
explain the benefits can offer to both students and teachers, what the practice of
mindfulness entails, and the relationship between this practice and emotional
education; also, I will give an overview of the various national and international
educational programs that have been created to develop mindfulness, and a selection
of recent new stories on the topic. As for the practical part of the project, I have
presented a twelve-session teaching sequence for the early childhood education
classroom, followed by an analysis of some of the sessions which were actually carried
out. Finally concludes with a proposal for introducing mindfulness in schools. |