To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/56773

Robòtica a l'educació infantil i primària. Visió des d'un centre de recursos pedagògics;
Robotics at kindergarten and primary school. Sighting from a teacher resources center
Cabello Ochoa, Sara
Carrera, Xavier; Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
Al Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de la Noguera s’ha apostat des del curs 2013-2014 per la introducció de la programació i la robòtica als centres d’educació infantil i primària de la comarca, tot comprant material de robòtica educativa oferint-lo en servei de préstec i facilitant la formació i assessorament metodològic al professorat. En aquest context es planteja un estudi exploratori sota un paradigma d’investigació mixt per contribuir i aportar valor afegit a la iniciativa incidint en la dimensió pedagògica o didàctica del currículum. S’analitza la presència de la robòtica educativa en el currículum de l’educació infantil i primària i es dissenya un qüestionari per conèixer les actituds i creences que el professorat de la comarca té cap a la introducció de la robòtica a l’aula i quin és l’ús que en fa. A partir de la recerca bibliogràfica, el resultat del qüestionari, l’opinió d’experts vinculats a la robòtica educativa i l’anàlisi de les actuacions endegades pel CRP, incloses la formació del professorat i la recollida d’experiències d’aula, es reflexiona sobre la iniciativa i es proposen actuacions adaptades a l’entorn per a què la robòtica es pugui integrar de forma natural i progressiva dins del currículum obligatori, facilitant estratègies metodològiques al professorat i posant-la a l’abast de tot l’alumnat en el marc d’una escola inclusiva. The introduction of robotics in Kindergarten and Primary education has been an innovative project launched by the Noguera’s Teacher Recsources Center (CRP) during the course 2013- 14. As a first step for this daring bet on teaching Coding and Robotics to kids, educational robot kits have been bought to be taken on a loan. The CRP has also provided the teachers with training and methodological advice. In this context an exploratory study will be conducted following a mixed methods research to contribute added value to the initiative, always highlighting the pedagogical dimensions in the new curriculum framework. First, an analysis on the presence of educational robotics in Pre-Primary and Primary curriculum is carried out. Additionally, a questionnaire is designed to know teachers’attitudes and beliefs towards the introduction of robotics in the classroom and if they make use of.Taking into account the bibliographic research, the questionnaire results, the experts’ opinion on this subject and the analysis of the actions undertaken by the CRP –the teachers’training and the gathering of learning activities in the classroom-, the communication reflects on the initiative and proposes actions adapted to the local environment and specific circumstances in order that robotics can be naturally and progressively integrated into the compulsory curriculum. In order to achieve this goal, teachers will be provided with methodological strategies and educational materials available to every single student in the inclusive educational framework.
-Robòtica Educativa
-LEGO WeDo
-Bee-Bots
-Educació Infantil
-Educació Primària
-Formació del Professorat
-Robòtica -- Ensenyament
-Educació infantil
-Educació primària
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
masterThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format View
scabelloo.pdf 11.73 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters