To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/47039

Problemes de l'ensenyament de la Història: possibles aportacions de la indumentària vers la construcció d'un currículum integrat
Llonch Molina, Nayra
Els processos d'ensenyament-aprenentatge de la història, a més de tenir una problemàtica força específica a la disciplina i que és la lligada a la susceptibilitat d‟una tria polítitzada i ideològicament interessada dels continguts a ensenyar, tenen, com totes les altres matèries, una problemàtica lligada als aspectes cognitius dels alumnes i que sovint no s'han abordat de manera adequada, si més no en el sistema curricular espanyol. Proposem, en aquest article, una possible aproximació a un currículum integrat que faciliti l'aprenentatge en profunditat basat en mostrar un model o mètode que l'alumne sigui capaç de reproduir per assolir futurs aprenentatges; i l'eix vertebrador de la nostra proposta és l'element indumentari. Los procesos de enseñanza-aprendizaje de la historia, además de tener una problemática bastante específica a la disciplina y que es la relacionada a la susceptibilidad de la elección politizada e ideológicamente interesada de los contenidos a enseñar, presentan, como el resto de materias, una problemática asociada a los aspectos cognitivos de los alumnos i que a menudo no se ha abordado de manera adecuada, al menos en el sistema curricular español. Proponemos, en este artículo, una posible aproximación a un currículum integrado que facilite el aprendizaje en profundidad basado en mostrar un modelo o método que el alumno sea capaz de reproducir para conseguir aprendizajes futuros; y el eje vertebrador de nuestra propuesta es el elemento indumentario.
-Ensenyament-aprenentatge de la història
-Indumentària
-Currículum integrat
-Educació reglada
-Indumentària
-Ensenyament -- Història
-Currículums (Ensenyament)
-Currículum integrat
(c) Proyecto Clío, 2010
article
publishedVersion
Asociación Proyecto Clío
         

Full text files in this document

Files Size Format View
017248.pdf 160.7 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters