Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/46890

Les exposicions del Guernica de Picasso
Navarro Niubó, Ares
Lorés, Immaculada; Universitat de Lleida. Facultat de Lletres
Aproximació al procés de creació del Guernica de Pablo Picasso i a la seva presentació pública, a través de les exposicions de caràcter temporal i les corresponents a les col·leccions dels museus en les quals es va dipositar, per a poder reconstruir la història d’una de les icones mundials de l’art modern universal. El treball atent a la creació, contingut simbòlic i característiques principals de l’obra, a les circumstàncies històriques que la van envoltar, als itineraris expositius, els discursos museogràfics i les condicions de la seva presentació pública: al Pavelló espanyol de l’Exposició Internacional de París de 1937, al Museu d’Art Modern de New York (MoMA), al Museo Nacional del Prado i al Museu Nacional Centre de Artes Reina Sofía de Madrid, institució que acull actualment l’obra. Al llarg del treball es descriu el procés de transformació de la seva significació en funció del context en el qual s’insereix en cada moment, des d’un instrument de propaganda política, icona de l’art modern occidental, fins a la seva consideració com a obra mestra en la articulació de l’art espanyol modern i contemporani.
-Guernica
-Picasso
-Exposicions
-Museus
-Art modern
-Exposicions en museus
-Art modern
-Espanya
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca
bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
anavarron.pdf 1.750 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem