To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/9908

Desenvolupament d’un sistema de gestió de qualitat pel CDAL, segons la norma ISO 9001:2008 i confecció dels corresponents manuals de qualitat i de procediments
Zafra Román, Juan Antonio
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal•lúrgica; Centre de Disseny d’Aliatges Lleugers i Tractaments de Superfícies; Andreu Ricart, Joan
L'objectiu d'aquest projecte és desenvolupar un sistema de gestió de qualitat d'acord amb els requeriments de la norma internacional ISO 9001:2008 que permeti al Centre de Disseny d’Aliatges Lleugers i Tractaments de Superfície -CDAL- augmentar la satisfacció actual dels seus grups d'interès, millorar contínuamente l'eficàcia del sistema i obtenir la certificació corresponent d'aquest sistema de gestió de la qualitat a través d'una empresa de certificació acreditada. La direcció del CDAL vol, com a decisió estratègica, implementar un sistema de gestió de la qualitat basat en la norma ISO9001:2008 i per aquest motiu sorgeix la possibilitat de realitzar aquest projecte de final de carrera dissenyant aquest sistema de gestió la qualitat. Atenent a les definicions de la norma ISO 9000:2005, el CDAL és una empresa de serveis sent el seu producte -lliurament d'informació en el context de la transmissió de coneixementintangible. Des d'aquest punt de vista s'ha exclòs del sistema de gestió de la qualitat totes la referències a productes entesos com elements de producció. Els serveis realitzats pel CDAL són projectes de recerca, tesi doctorals i PFC, informes tècnics i formació especialitzada per a empreses. El disseny d'aquest sistema de gestió de la qualitat implica aplicar els requisits de la norma ISO 9001:2008 en tots els àmbits del CDAL: sistema de gestió, responsabilitat de la direcció, gestió dels recursos, prestació del servei i els processos de mesurament, anàlisi i millora. S'han analitzat en profunditat les activitats desenvolupades al CDAL identificant els diferents processos que en ell tenen lloc i com aquests processos es relacionen entre si. Aquests processos individuals i les seves relacions es plasmen en el mapa de processos del CDAL. Aquest tipus de sistema de gestió amb un enfocament basat en processos té com principal avantatge el control continu sobre els processos individuals dintre del sistema de processos així com sobre la seva combinació i interacció. La documentació del sistema de gestió de la qualitat basat en la norma ISO 9001:2008 inclou declaracions documentades d'una política de qualitat i d'objectius de qualitat, un manual de qualitat, procediments documentats i registres de qualitat. Aquesta documentació ha sigut redactada i recollida en els manuals de qualitat i procediments del CDAL. Finalment tota la informació i documentació actualitzada del sistema de gestió de la qualitat està disponible en la pàgina web que s'ha generat a la intranet del centre amb l'objectiu que sigui accessible a tot el personal del CDAL.
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió de la qualitat
Total quality management
ISO
Gestió
Qualitat
Procés
Manual
Procediment
Qualitat total
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters