Abstract:
|
Per tal d'iniciar un PFC ben motivador, vaig decidir partir d'un petit
projecte personal com a base, replantejar-lo i convertir-lo en un sistema de
gestió més complex i implementar-lo per a la floristeria de la meva família.
Aquest contempla la gestió diària del comerç, així com la dels clients,
productes, proveïdors i vendes.
Avui en dia però, l’entorn de negoci en el petit comerç es veu cada
vegada més desplaçat pel vertiginós creixement de les grans superfícies o
l’absorció per part de franquícies de cadenes molt potents. A més, els clients
són cada vegada més exigents i el mercat està més i més saturat. És per això
que voldrem dotar d’un valor afegit al sistema, per poder donar un nou punt de
vista al negoci que permeti nodrir la nostra relació amb el client amb una gestió
estratègica i dinàmica, de manera que la col·laboració sigui satisfactòria per
ambdues parts.
En aquest punt, és on intervé el concepte de CRM, és a dir, el conjunt
de processos i organització del sistema que implementa aquesta tècnica de
Màrqueting: emmagatzematge de dades, tractament analític d’aquestes, gestió
de campanyes, canals de venda, informes, etc. Aquest camp però és molt
extens, i només el prendrem com a guia per introduir alguns conceptes que
ens puguin ajudar a millorar el sistema en la seva gestió comercial. |