dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Arquitectura de Computadors |
dc.contributor |
Peña Basurto, Marco Antonio |
dc.contributor.author |
Sastre Martí, Carles |
dc.date |
2008-07-18 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5203 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Llenguatges de programació::Altres llenguatges de programació |
dc.subject |
SAP R/3 |
dc.subject |
ABAP |
dc.subject |
SAP R/3 |
dc.subject |
Llenguatges de programació |
dc.subject |
Animació per ordinador |
dc.title |
Programació lúdica en ABAP sobre SAP/R3 |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El món empresarial ha estat durant molt anys gestionat a través d’un programa
de gestió anomenat SAP/R3. Aquesta va ser i segueix sent l’aplicació preferida
per a la gestió de mitjanes i grans empreses ja que permet organitzar i separar
de manera modular els diferents camps i sectors propis d’una empresa
proporcionant sempre una relació i interactuació entre les dades amb les que
es treballa. Un dels secrets de SAP/R3 es trobà en l’ABAP. Aquest és un
llenguatge de programació de fàcil comprensió i molt eficient amb una gran
semblança al llenguatge de programació també conegut com a C. SAP/R3 es
caracteritza per ser capaç de mostrar dades i llistats amb una
senzillesa i eficiència de vegades sorprenent, però, quin grau d’eficiència té
SAP/R3? Fins a quin punt podem atribuir la velocitat de SAP/R3 al llenguatge
de programació que el controla i no a la senzillesa dels continguts amb els que
treballa? Totes aquestes incògnites tenen una resposta relativa si intentem
respondre-les dins del seu propi camp d’aplicació. Però, que passaria si
poséssim a prova un llenguatge com aquest en un camp per al qual no ha
estat dissenyat?
La idea inicial d’aquest TFC pot semblar una mica absurda o amb una intenció
poc definida però aquesta no és una altre que la de mostrar els avantatges i
mancances d’aquest llenguatge de programació a l’hora d’elaborar un projecte
d’aquest tipus. Per aquest motiu en centrarem en la creació del joc d’enfonsar
vaixells. Pel camí en podrem anar treien les nostres pròpies conclusions. |