Resum:
|
L'adaptació dels estudis a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) comporta l'establiment d'un nou paradigma
docent centrat en l'estudiant, l'ús d'una nova unitat de valoració de l'activitat acadèmica, el crèdit europeu, i enfortir i
repensar l'avaluació de l'aprenentatge. Aquesta adaptació representa una transformació profunda en el paper que juga tant el professor com l'alumne. En aquest context, es fa molt necessari adaptar les metodologies docents, els continguts i les eines d'interacció amb els alumnes. La finalitat d'aquest projecte consisteix en adaptar les assignatures troncals d'Organització i Mètodes de Treball de la Diplomatura de Relacions Laborals a aquest nou entorn. Per a tal fi, a part d'elaborar un pla docent consistent al EEES, també s'han de desenvolupar continguts, eines d'interacció i metodologies d'avaluació que permetin millorar el nivell de formació i el rendiment acadèmic de l'estudiant. Aquest projecte comprèn sis accions específiques per aconseguir-ho:
1) L'elaboració de la guia docent (objectius, capacitats a treballar, continguts, metodologia, avaluació, etc.);
2) L'elaboració del programa d'activitats (on es concreten les activitats d'aprenentatge que l'estudiant ha de dur a terme per assolir els objectius formatius: projectes tutoritzats, estudis de casos , lectures orientades, etc.)
3) Elaboració del material teòric. Aquesta acció té com a objectiu realitzar un llibre bàsic que comprengui la totalitat de la matèria relacionada amb OMT.
4) Elaboració del material pràctic.
5) Creació d'una pàgina web per aquest material. Aquesta web pretén ser un espai de treball comú pels estudiants de Relacions Laborals que cursin assignatures d'OMT a la UAB i la UPF.
6) Realitzar un projecte pilot tutoritzat. Aquesta prova pilot sorgeix arran de converses informals mantingudes amb
alumnes de la diplomatura i la coordinadora d'estudis. |
Resum:
|
The adaptation of the different degrees to the EEES - Bologna process implies the adoption of a new didactic
paradigm more focussed on the alumni, the use of a new credit system ECTS and the rethinking of a new way of
evaluating the learning results of the alumni. This adaptation represents a deep transformation in the role that
professors and alumni prlay in the learning process. In this context, it is necessary to adapt the learning
methodologies, the content and the interactive tools in the class. The aim of this project consists on adapting
the core subjects of Organitzation and Means of Work from th Labour Relations degree to this new reality. This
project comprises 6 main actions:
1) Elaboration of the syllabus (description of the course) of the suject: objectives, capabilities, content,
methodology, evaluation, etc.
2) Elaboration of the activity programme (practical exercices)
3) Write a handbook for the subject that includes all the theoretical material
4) Write a practical handbook (exercices' book)
5) Create a website with all that content that allow students from the both universities to interact
6) Do pilot test on cooperative leanring applied to the study of the subject |