dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Universitat de Lleida |
dc.contributor.author |
Bernadó, Màrius |
dc.date.accessioned |
2011-02-10T09:05:44Z |
dc.date.available |
2011-02-10T09:05:44Z |
dc.date.created |
2007-12-12 |
dc.date.issued |
2011-02-10T09:05:44Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/97482 |
dc.format.extent |
10 p. |
dc.format.extent |
641883 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00178 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Música -- Història i crítica -- Ensenyament |
dc.subject.other |
Tecnologia educativa -- Ensenyament universitari |
dc.subject.other |
Ensenyament universitari -- Mètodes actius |
dc.title |
Concepció, disseny i implantació d'un sistema de proves psicomètriques de rendiment acadèmic per a la matèria d'Història de la Música |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.description.abstract |
Amb aquest projecte s'ha treballat en la direcció de:
1) Implementar un nou recurs en un projecte global de millora de la qualitat docent i d’aplicació de les TIC a
l’ensenyament de les diferents assignatures de la matèria d’Història de la Música a la UdL en curs des de fa alguns
anys. Concretament, diverses eines per a l’autoavaluació de l’alumnat a través d’un banc de preguntes segons el format
de les proves psicomètriques (proves objectives en l’avaluació del rendiment acadèmic dels estudiants o d’elecció
múltiple).
2) Arribar a disposar d’un extens banc de preguntes d’elecció múltiple i correcció objectiva en diferents formats,
ordenades per blocs, temes, nivells de dificultat, etc., que reuneixin els criteris mínims de fiabilitat, objectivitat i validesa
necessaris per a una correcta avaluació del rendiment acadèmic. Entenem que l’avaluació ha de tenir utilitats diferents
que van més enllà de la simple puntuació de l’alumnat. Ha de servir també per millorar la docència, per facilitar
l’aprenentatge de l’alumne, per assegurar un nivell de competència mínim, per discriminar entre estudiants o per
informar la pròpia institució.
3) Aconseguir que l’alumne, a través de l’autoavaluació, entengui que aquest tipus de proves són instruments per
continuar aprenent. En aquest sentit les proves d’elecció múltiple permeten tot un seguit d’opcions que ho afavoreixen.
4) Elaborar una eina amb capacitat de generar estadístiques, índex de discriminació i de fer l’anàlisi d’items, tot
permetent anar redefinint i millorant els ítems. |
dc.description.abstract |
1) Implementing a new resource in a global project of improvement of the educational quality and of application
of the TIC in matter of Music History in the UdL in course since some years ago. Precisely, several tools for the
selfevaluation of the students across a testbank of questions according to the format of objective and multiple
choice tests.
2) Managing to have an extensive bank of multiple choice questions with tools for objective correction in
different formats, arranged by themes, subjects, levels of difficulty, etc, that gather the minimum criteria of
reliability, objectivity and validity necessary for a correct evaluation of the academic performance.We
understand that the evaluation has to have different utilities that go beyond the simple punctuation of the
students. It has to be useful also to improve the teaching, to facilitate the learning of the pupil, to assure a
minimum level of competence, to discriminate among students or to brief the institution itself.
3) Achieving that the pupil, through the self evaluation, understands that these sort of tests are instruments to
continue learning. In this sense the multiple choice tests allows a series of options that favor it.
4) Elaborating a tool with capacity to generate statistics, rate of discrimination and of making the analysis of
items, while allowing to keep on redefining and improving the items. |