Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/97481

WebQuest per a la Farmàcia Clínica i Atenció Farmacèutica : nova metodologia mitjançant moderna tecnologia
Mariño Hernández, Eduardo L.
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
El projecte ha estat realitzat en la Unitat de Farmàcia Clínica i Farmacoteràpia de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona i ha estat a desenvolupar en dos anys. La finalitat del projecte ha estat oferir a l'alumne un material docent en suport digital, adaptat a una metodologia més creativa i de treball en grup, orientat a la millora de la seva formació, autonomia i rendiment acadèmic, en els aspectes relacionats amb la Farmàcia Clínica i Farmacoteràpia i l'Atenció Farmacèutica, i que consistirà en una primera aproximació a les directrius europees. Aquest material docent en suport digital són WebQuest (WQ) estructurades per temes i via Internet, la qual cosa possibilita un sistema dinàmic de fàcil retroalimentació i en constant actualització. Mitjançant la utilització d'aquest material docent es treballen aspectes com l'ús de metodologies docents centrades en l'alumne, autoaprenentatge a distància, aprenentatge seqüencial, treball en grup, participació activa i responsabilitat de l'alumne en el procés d'ensenyament aprenentatge i l'aproximació del mateix a la realitat professional entre altres, i tot això encaminat a promoure l'adaptació dels plans docents a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES). En aquest sentit podem indicar que s'han elaborat cinc WQs, els títols del qual són Sistemes Personalitzats de Dosificació, Compliment terapèutic: el gran repte actual: informació al pacient, Compliment terapèutic: el gran repte actual: informació al professional sanitari, Dispensació activa en Diabetis mellitus tipus 2 i Dispensació activa en Hipertensión arterial. Cadascuna de les WQs elaborades consta dels apartats Introducció, Tasca, Procés, Recursos, Avaluació, Conclusió, Guia Didàctica i Crèdits. Les WQs estan allotjades en la pàgina web de la Unitat de Farmàcia Clínica i Farmacoteràpia, i a elles s'accedeix a través de l'adreça web http://www.ub.és/farcli/wp0.htm
The project has been carried out in the Clinical Pharmacy and Pharmacotherapy Unit, Faculty of Pharmacy at the University of Barcelona and has been developed in two years. The purpose of the project has been to offer the student a teaching material in digital form, adapted to a more creative and group work methodology, aimed at improving their training, autonomy and academic achievement in the aspects related to the Clinical Pharmacy and Pharmacotherapy and Pharmaceutical Care, which consist of a first approximation to the EU guidelines. This teaching material on digital media are WebQuest (WQ) structured by themes and via Internet, which enables a dynamic system for easy feedback and constantly updated. By using this teaching material different aspects are worked as the use of teaching methods that focus on student, self-distance learning, sequential learning, group work, active participation and responsibility of the student in the teaching-learning process and the student's approach to the professional reality among others, and all aimed at promoting the adjustment of teaching plans to the European Higher Education Area (EHEA). In this sense we can indicate that five WQs have been developed, whose titles are Compliance aids devices, Patient Compliance: the great challenge now: information to the patient, Patient Compliance: the great challenge now: information to the healthcare professional, Dispensing in Diabetes mellitus type 2 and Dispensing in Hypertension. Each of the developed WQs consists of the following items: Introduction, Task, Process, Resources, Evaluation, Conclusion, Teaching Guide and Credits. The WQS are housed on the website of the Clinical Pharmacy and Pharmacotherapy Unit, and are accessed through the web address http://www.ub.es/farcli/wp0.htm.
10-02-2011
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Farmàcia -- Ensenyament universitari
Ensenyament universitari -- Mètodes actius
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
31 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00157
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
2006MQD00157_Comú.pdf 1.104 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Fernández Lastra, Cecilia; Braza Reyes, Antonio J.; Miguez Díez, Eric; Ruiz-Loscertales, H. (Héctor); Tobaruela Martínez, Gonzalo; Segarra Taús, Ignacio; Modamio Charles, Pilar; Mariño Hernández, Eduardo L.
Modamio Charles, Pilar; Braza Reyes, Antonio J.; de Figueireido-Escribá, Carlos; Ruiz-Loscertales, H. (Héctor); iñero López, Maria Ángeles; Tobaruela Martínez, Gonzalo; Fernández Lastra, Cecilia; Mariño Hernández, Eduardo L.
Modamio Charles, Pilar; Ruiz-Loscertales, H. (Héctor); Vilaró, L.; Miguez Díez. Eric; Braza Reyes, Antonio J.; Fernández Lastra, Cecilia; Mariño Hernández, Eduardo L.
Mariño Hernández, Eduardo L.; Fernández Lastra, Cecilia; Modamio Charles, Pilar; Braza Reyes, Antonio J.; Miguez Díez. Eric; Ruiz-Loscertales, H. (Héctor); Tobaruela Martínez, Gonzalo