Resum:
|
El projecte ha estat realitzat en la Unitat de Farmàcia Clínica i Farmacoteràpia de la Facultat de Farmàcia de la
Universitat de Barcelona i ha estat a desenvolupar en dos anys.
La finalitat del projecte ha estat oferir a l'alumne un material docent en suport digital, adaptat a una metodologia més
creativa i de treball en grup, orientat a la millora de la seva formació, autonomia i rendiment acadèmic, en els aspectes
relacionats amb la Farmàcia Clínica i Farmacoteràpia i l'Atenció Farmacèutica, i que consistirà en una primera
aproximació a les directrius europees. Aquest material docent en suport digital són WebQuest (WQ) estructurades per
temes i via Internet, la qual cosa possibilita un sistema dinàmic de fàcil retroalimentació i en constant actualització.
Mitjançant la utilització d'aquest material docent es treballen aspectes com l'ús de metodologies docents centrades en
l'alumne, autoaprenentatge a distància, aprenentatge seqüencial, treball en grup, participació activa i responsabilitat de
l'alumne en el procés d'ensenyament aprenentatge i l'aproximació del mateix a la realitat professional entre altres, i tot
això encaminat a promoure l'adaptació dels plans docents a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).
En aquest sentit podem indicar que s'han elaborat cinc WQs, els títols del qual són Sistemes Personalitzats de
Dosificació, Compliment terapèutic: el gran repte actual: informació al pacient, Compliment terapèutic: el gran repte
actual: informació al professional sanitari, Dispensació activa en Diabetis mellitus tipus 2 i Dispensació activa en
Hipertensión arterial.
Cadascuna de les WQs elaborades consta dels apartats Introducció, Tasca, Procés, Recursos, Avaluació, Conclusió,
Guia Didàctica i Crèdits. Les WQs estan allotjades en la pàgina web de la Unitat de Farmàcia Clínica i Farmacoteràpia, i
a elles s'accedeix a través de l'adreça web http://www.ub.és/farcli/wp0.htm |
Resum:
|
The project has been carried out in the Clinical Pharmacy and Pharmacotherapy Unit, Faculty of Pharmacy at
the University of Barcelona and has been developed in two years.
The purpose of the project has been to offer the student a teaching material in digital form, adapted to a more
creative and group work methodology, aimed at improving their training, autonomy and academic achievement
in the aspects related to the Clinical Pharmacy and Pharmacotherapy and Pharmaceutical Care, which consist
of a first approximation to the EU guidelines. This teaching material on digital media are WebQuest (WQ)
structured by themes and via Internet, which enables a dynamic system for easy feedback and constantly
updated.
By using this teaching material different aspects are worked as the use of teaching methods that focus on
student, self-distance learning, sequential learning, group work, active participation and responsibility of the
student in the teaching-learning process and the student's approach to the professional reality among others,
and all aimed at promoting the adjustment of teaching plans to the European Higher Education Area (EHEA).
In this sense we can indicate that five WQs have been developed, whose titles are Compliance aids devices,
Patient Compliance: the great challenge now: information to the patient, Patient Compliance: the great
challenge now: information to the healthcare professional, Dispensing in Diabetes mellitus type 2 and
Dispensing in Hypertension.
Each of the developed WQs consists of the following items: Introduction, Task, Process, Resources,
Evaluation, Conclusion, Teaching Guide and Credits.
The WQS are housed on the website of the Clinical Pharmacy and Pharmacotherapy Unit, and are accessed
through the web address http://www.ub.es/farcli/wp0.htm. |